53 معترض هنگ کنگی دستگیر شدند

به گزارش مجله سرگرمی، پس از آنکه زد و خوردهایی در جریان اعتراضات عمدتا مسالمت آمیز روز یکشنبه در هنگ کنگ علیه قانون امنیت ملی جدید به وقوع پیوست، دست کم 53 تن بازداشت شدند.

53 معترض هنگ کنگی دستگیر شدند

به نوشته روزنامه دیلی میل، پلیس ضد شورش هنگ کنگ در صحنه تجمعات صدها تن که به عنوان اعتراضات سکوت علیه قانون جنجالی جدید برنامه ریزی شده بود، حضور داشتند. این قانون قرار است از سوی دولت چین اجرایی شود.

با این حال، معترضان هنگ کنگی سرود خواندند و شعارهایی خطاب به پلیس سر دادند و بعد کشمکشی میان آن ها و نیروهای امنیتی رخ داد و پلیس از اسپری فلفل برای متفرق کردن بخشی از جمعیت استفاده کرد. پلیس هنگ کنگ در پیامی از بازداشت 53 تن با اتهام تجمع غیرقانونی خبر داد.

قانون پیشنهادی امنیت ملی، نگرانی فعالان دموکراسی خواه هنگ کنگ را برانگیخته است. عده ای باور دارند که این اقدام، خودمختاری گسترده ای که در زمان تحویل حاکمیت این دولت شهر در سال 1997 از بریتانیا به چین وعده داده شد، محدود می کند.

یک معترض 44 ساله گفت: دولت می خواهد ما را خفه کند. ما باید بایستیم و علیه تمام کسانی که مردم هنگ کنگ را از حق آزادی محروم می کنند، اعتراض کنیم.

این راهپیمایی سکوت، یک روز پس از آن برگزار گشت که پلیس هنگ کنگ از صدور مجوز برای یک راهپیمایی سالانه در اول ژوئیه به مناسبت اعطای حق حاکمیت هنگ کنگ از بریتانیا به مقام های چینی امتناع کرد.،ایسنا

-

-

-

-

namit.ir: نامیت: مجله گردشگری و مسافرتی

malcom.ir: مالکوم: اخبار و رویدادهای ورزشی

lison.ir: لیسون: مجله هنر هفتم، سینما

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 99440

به "53 معترض هنگ کنگی دستگیر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "53 معترض هنگ کنگی دستگیر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید