کبیر: تیم ملی بسکتبال ایران در گروه بدی قرار نگرفته است، احتیاج به آماده سازی ویژه ای داریم

به گزارش مجله سرگرمی، پیشکسوت بسکتبال ایران اعتقاد دارد که تیم ملی ایران در جام جهانی 2019 در گروه بدی قرار نگرفته است.

کبیر: تیم ملی بسکتبال ایران در گروه بدی قرار نگرفته است، احتیاج به آماده سازی ویژه ای داریم

اسدالله کبیر، رئیس هیئت بسکتبال استان گلستان درباره همگروهی ایران با اسپانیا، پورتوریکو و تونس در گروه C مسابقات جام دنیای بسکتبال 2019 به خبرنگار ورزشی خبرنگاران گفت: اسپانیا سابقه زیادی در المپیک، قهرمانی اروپا و قهرمانی دنیا دارد و ما هنوز در حدی نیستیم که بتوانیم با این تیم رقابت کنیم اما اگر تیم ملی تدارکات خوبی داشته باشد می تواند با تیم های آفریقایی و آمریکای جنوبی مقابله کند.

وی ادامه داد: تیم ایران در گروه بدی قرار نگرفته است. سنگال و نیجریه، تیم های مطرح قاره آفریقا هستند ولی تونس در میان مدعیان آفریقایی نیست و می توان به پیروزی مقابل این تیم امیدوار بود. پورتوریکو نیز از قاره ای می آید که سطح بسکتبال آن از آسیا بالاتر است. شناخت کافی از این تیم ندارم ولی با توجه به رنکینگ دنیای، پیروزی مقابل آنها دور از دسترس نیست .

کبیر در خصوص کسب سهمیه المپیک از جام دنیای گفت: با ورود استرالیا و نیوزیلند به قاره آسیا، ما شانس کمی برای دریافت سهمیه المپیک از جام دنیای داریم ولی اگر تیم ملی به خوبی برای مسابقات زیرگروه المپیک آماده گردد، می توان به کسب سهمیه المپیک امیدوار بود. با این حال دریافت سهمیه المپیک کار ساده ای نیست چون علاوه بر استرالیا و نیوزیلند تیم هایی مثل چین و کره نیز برای حضور در المپیک کوشش خواهند کرد.

پیشکسوت بسکتبال ایران توضیح داد: تیم ملی احتیاج به بازی های تدارکاتی خوب با تیم های قدرتمند دنیا دارد تا طعم شکست را بچشد و نقاط ضعف خود را رفع کند. این تیم در حال پوست اندازی است و احتیاج به آماده سازی ویژه دارد.

رئیس هیئت بسکتبال استان گلستان در خصوص لزوم حضور ستاره هایی مثل صمد نیکخواه بهرامی، حامد حدادی و ارسلان کاظمی در تیم ملی بسکتبال گفت: کادر فنی در این مورد تصمیم گیری خواهد نمود چون آنها از شرایط این بازیکنان به خوبی مطلع هستند.

کبیر گفت: اگر فدراسیون بسکتبال به جمع بندی لازم برسد با در نظر دریافت اخلاقیات که بسیار هم مهم است، بازیکنانی را که آماده و همدل با سایر بازیکنان باشند به تیم ملی دعوت خواهد نمود و سن و سال در این بین قطعاً مطرح نیست.

namit.ir: نامیت: مجله گردشگری و مسافرتی

malcom.ir: مالکوم: اخبار و رویدادهای ورزشی

lison.ir: لیسون: مجله هنر هفتم، سینما

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 16261

به "کبیر: تیم ملی بسکتبال ایران در گروه بدی قرار نگرفته است، احتیاج به آماده سازی ویژه ای داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کبیر: تیم ملی بسکتبال ایران در گروه بدی قرار نگرفته است، احتیاج به آماده سازی ویژه ای داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید