پدیده های شگفت انگیزی که در دنیا وجود دارند

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/ این خبر پیرامون پدیده های شگفت انگیزی که در دنیا وجود دارند، برای شما نوشته شد.

پدیده های شگفت انگیزی که در دنیا وجود دارند

دسته پرندگان سار در انگلیس

طی زمستان و پاییز در شهرستان سامرست انگلستان به نظر می رسد ابر های طوفانی عجیب و غریبی در آسمان وجود دارند؛ اما با کمی دقت میتوان متوجه شد که اینها دسته ای از پرندگان سار هستند که توده ای سیاه را تشکیل داده اند و بصورت موزون در آسمان حرکت می نمایند.

قارچ های درخشان برزیل

حتماً تا به امروز از خاصیت فسفرسانس یا کرم شب تاب شنیده اید؛ اما قارچ های فایرفاکس سطح بالاتری در زیست تابی را دارند و نگاه کردن به آنها شما را به دنیای فیلم های علمی تخیلی می برد. علت درخشش این قارچ ها به رنگ سبز معین نیست. اگر علاقمندان به تماشا این قارچ از جنگل های گرمسیری پارک ایالتی توریستی آلتو ریبرا عبور نمایند، آنها را می بینند.

نقاشی زمین در اسپانیا

رنگ سبز تازه، قرمز و نارنجی و کرم تنها بخشی از رنگ هایی هستند که در پارک ملی تیمانفایا در یکی از جزایر اسپانیا دیده می شوند. فوران آتشفشانی در سالهای 1730 و 1824 باعث ایجاد دهانه هایی در این منطقه شده که فرصت مناسبی را برای پیاده روی ایجاد نموده است.

ابر های پریشان در آمریکا

این ابر ها که شکلی زیبا و افسانه ای دارند ممکن است در هرجایی دیده شوند، اما تصویر بالا مربوط به ایالات آیووا در آمریکاست، چرا که بیشتر در این مکان اتفاق می افتند. این گونه از ابر ها در سال 1951 به وسیله سازمان جهانی هواشناسی شناسایی شدند.

کوه های یخ جنوبگان

این کوه های راه راه طی هزاران و بعضاً میلیون ها سال در قاره منجمد جنوبگان پدید آمده اند. با آغاز شدن تابستان و آب شدن یخ ها این آیس برگ ها روی آب شناور می شوند.

تخته های سنگی موراکی در نیوزیلند

اقوام مائوری در این منطقه معتقد هستند که این صخره ها محل زندگی مار های آبی هستند و شاید هم توپ بولینگ یک اقوام غول پیکر بوده اند. اما هر چه هست این صخره ها که به شکل کروی اند، بسیار تماشای هستند. به طرز باورنکردنی عرض آنها به هفت فوت می رسد و بعلاوه اعتقاد بر این است که 50 میلیون سال قدمت دارند.

ماه کمان در زامبیا

می دانستید که رنگین کمان ها منحصراً در روز ایجاد نمی شوند؟ مشاهدات جدیدی نشان می دهد که ایجاد رنگین کمان در شب که به نام ماه کمان یا رنگین کمان ماهی شناخته می گردد، اگرچه نادر اما امکان پذیر است. برای ایجاد این رنگین کمان نه تنها باید باران باریده باشد ماه نیز باید شکلی کامل داشته باشد.

مهاجرت پروانه های شهریار در مکزیک

این پروانه ها به خاطر سفر طولانی و سالانه خود از آمریکا تا مکزیک و برگشت آن شناخته می شوند. گفته می گردد آنها از منطقه برمودا به سمت انگلیس می فرایند و علت این سفر آنها معین نیست. بیش از یکصدمیلیون از این پروانه زمستان را روی درخت های کوهستان های سیرا مادره مکزیک در خواب سپری می نمایند. این پروانه ها طوری به صورت انبوه سطح این درخت ها را می پوشانند که از دور شبیه برگ خود درخت به نظر می رسند.

گودال آبی بزرگ در ساحل بلیز

هیچ شانسی ندارید که انتهای این گودال بزرگ را ببینید. این گودال در 70 کیلومتری بلیزسیتی قرار گرفته است. این مکان که در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده، 300 متر عرض و 100 متر عمق دارد.

namit.ir: نامیت: مجله گردشگری و مسافرتی

malcom.ir: مالکوم: اخبار و رویدادهای ورزشی

lison.ir: لیسون: مجله هنر هفتم، سینما

منبع: همگردی
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 163844

به "پدیده های شگفت انگیزی که در دنیا وجود دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پدیده های شگفت انگیزی که در دنیا وجود دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید