پاسخ سازمان لیگ به بیانیه باشگاه استقلال، رفتار های هیجانی و فراقانونی به صلاح فوتبال نیست!

به گزارش مجله سرگرمی، سازمان لیگ فوتبال ایران به بیانیه باشگاه استقلال و مدیرعامل این باشگاه پاسخ داد.

پاسخ سازمان لیگ به بیانیه باشگاه استقلال، رفتار های هیجانی و فراقانونی به صلاح فوتبال نیست!

به گزارش خبرنگاران، در متنی که روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران منتشر نموده، آمده است: ضمن درخواست توجه آن برادر بزرگوار و همکاران گرامی به رعایت قانون و قانونمداری ، بعلاوه توصیه برادرانه به پرهیز از رفتارهای به دور از تعامل ، فراقانونی و تشنج آمیز که زیبنده یک باشگاه پر هوادار و پرافتخار نیست موارد ذیل جهت اطلاع تقدیم می گردد.

ذیل اساسنامه فدراسیون فوتبال ج. ا. ایران، سازمان لیگ به عنوان عالی ترین نهاد سیاست گذار و برگزار کننده مسابقات باشگاهی فوتبال ایران در چارچوب مصوبات مجمع عمومی و هیئت رئیسه خود برای فوتبال ( لیگ برتر و لیگ های دیگر مانند لیگ دسته اول ، دسته دوم دسته سوم ، بانوان، فوتبال ساحلی و رده های مختلف تیم های پایه) می باشد.

بدیهی است تصمیمات این سازمان که متأثر از پیشنهادات و مطالبات باشگاه ها بر اساس درخواست های کتبی و رسمی است و در سیر قانونی پیگیری و اتخاذ می گردد و بر طبق آیین نامه مصوب رعایت آنها برای همه باشگاه ها لازم الاجراست.

- طبق ماده چهار آیین نامه سازمان لیگ، تبلیغات و دریافت حمایت های اقتصادی، این سازمان مجاز به عقد قرارداد های تجاری می باشد؛ متقابلاً پایبندی به تعهدات این قراردادها از سوی باشگاه ها لازم الاجراست و آیین نامه مذکور به صراحت تأکید می کند، تبلیغات در ورزشگاه های مسابقات لیگ نیز متعلق به کلیه باشگاه ها و مجری آن سازمان لیگ فوتبال ایران است ، عواید آن هم طبق همان آیین نامه و مصوبات سازمان لیگ به باشگاه ها پرداخت می گردد.

- طبق آیین نامه مصوب باشگاه ها و سازمان لیگ، واگذاری بخشی از تبلیغات محیطی ورزشی محل برگزاری مسابقات لیگ به شرکت های کارگزار تبلیغاتی غیر قانونی است و باشگاه استقلال به تنهایی امکان واگذاری تبلیغات را بدون مصوبه مجمع عمومی و هیئت رئیسه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال نخواهد داشت. بدیهی است در صورت احتیاج به تغییر رویه فعلی التزام به طی فرآیند قانونی و دریافت مصوبه از سازمان لیگ طبق ضوابط فوق الذکر لازم است.

- در کشور عزیز ما با توجه به اینکه بر اساس سیاست های مدیریت صداوسیما پخش زنده سراسری فوتبال در شبکه سوم سیما اختصاص به دو باشگاه پرهوادار دارد و سایر مسابقات نیز در شبکه ورزش و شبکه های استانی پخش می گردد لذا عایدی حاصله متعلق به همه باشگاه هاست و هیچ باشگاهی به تنهایی نمی تواند آن را کسب کند.

- این سازمان در چند سال گذشته در راستای رعایت حقوق باشگاه های عضو، هیچ قراردادی را با بدون اخد ضمانت نامه و رعایت تشریفات قانونی منعقد ننموده است و همیشه این توصیه را به همه باشگاه های عضو به عنوان ذینفعان خود دارد.

- در خاتمه اعلام می نماییم سازمان لیگ فوتبال ایران انجام رفتار های هیجانی و فراقانونی را به صلاح منافع و مصالح فوتبال کشور ندانسته و علاقه مند است با تعاملات سازنده ای با همه باشگاه های فوتبال کشور در راستای تقویت همگرایی در برگزاری لیگ فوتبال کشور داشته باشد ، بدیهی است هر تغییر پیشنهادی در برنامه های خود به وسیله رعایت مفاد و راستا قانونی داشته و از هر طرح سازنده ای در این راستا با رعایت موارد قانونی فوق الذکر استقبال خواهیم نمود.

namit.ir: نامیت: مجله گردشگری و مسافرتی

malcom.ir: مالکوم: اخبار و رویدادهای ورزشی

lison.ir: لیسون: مجله هنر هفتم، سینما

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 163508

به "پاسخ سازمان لیگ به بیانیه باشگاه استقلال، رفتار های هیجانی و فراقانونی به صلاح فوتبال نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ سازمان لیگ به بیانیه باشگاه استقلال، رفتار های هیجانی و فراقانونی به صلاح فوتبال نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید