وزارت بهداشت از انجمن های سرطان مشورت بگیرد

به گزارش مجله سرگرمی، بازرس انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران، خواهان همکاری و تعامل گسترده وزارت بهداشت با انجمن های سرطان کشور، برای استفاده از توانایی این انجمن های علمی و تخصصی شد.

وزارت بهداشت از انجمن های سرطان مشورت بگیرد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، حمیدرضا دهقان منشادی، در حاشیه برگزاری کنگره سالیانه انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران در محل هتل المپیک تهران، گفت: گروه های پزشکی در قالب انجمن های علمی، نقش واسطه اجرایی برای گروه های خود را دارند و در کنار آن، کار های علمی را نیز بر عهده گرفته اند. هر چند در اساسنامه انجمن ها، به عنوان انجمن علمی شناخته می شوند.

وی اضافه نمود: انجمن ها، مطالب علمی روز را برای متخصصین رشته خود ارائه می دهند و کوشش می نمایند از این طریق، همکاری های درون رشته و بین رشته ای را افزایش دهند.

دهقان منشادی تاکید نمود: این قبیل فعالیت ها علاوه بر اینکه سواد و توانمندی علمی متخصصین هر رشته را بالا می برد، باعث خواهد شد به درمان بیماران و سلامت مردم، یاری گردد.

بازرس انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران، خواهان تعامل بیش از پیش وزارت بهداشت با انجمن های سرطان شد و گفت: وزارت بهداشت در زمینه دارو های مورد احتیاج بیماران مبتلا به سرطان و همچنین تجهیزات پزشکی که برای درمان این بیماران استفاده می گردد، برای نتیجه دهی بهتر کار های کارشناسی را با انجمن های مربوطه هماهنگ کند.

وی اضافه نمود: این همکاری، دو مزیت برای وزارت بهداشت دارد. نخست اینکه برای دولت که سرمایه های محدودی دارد و می بایست این بودجه را جا های خاصی هزینه کند، اگر از انجمن مربوطه، مشاوره علمی و تخصصی بگیرد، بهتر می تواند هزینه ها را تخصیص دهد و صرفه جویی کند.

این متخصص انکولوژی ادامه داد: اینکه بیماران مبتلا به سرطان باید چه دارو هایی مصرف نمایند که مفید و کم عارضه تر باشد، می تواند به وسیله انجمن مربوطه دنبال گردد و در نتیجه مسائل احتمالی ناشی از مصرف بعضی داروها، حل و فصل گردد.

دهقان منشادی گفت: انجمن های سرطان در کشور، می توانند بازوی اجرایی و یاریی وزارت بهداشت باشند.

وی اضافه نمود: هدایت و یاری به بیماران و وزارت بهداشت در موضوع دارو و تجهیزات پزشکی درمان بیماران مبتلا به سرطان، فقط نباید به وسیله کارشناسی داخل وزارتخانه باشد و انجمن های سرطان می توانند بهترین یاری حال وزارت بهداشت در این زمینه باشند.

بازرس انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران، با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز این مشاوره ها به صورت محدود از انجمن های مربوطه گرفته می گردد، گفت: انتظار می رود همکاری وزارت بهداشت با انجمن های سرطان، گسترده تر شده و از توانایی علمی این انجمن ها بیشتر استفاده گردد.

hmvd.ir: مجله همراهان | مجله خبری و ورزشی همراهان

nicepatogh.ir: مجله نایس پاتوق | مجله دورهمی گردشگری و مسافرتی، خبری و ورزشی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 64433

به "وزارت بهداشت از انجمن های سرطان مشورت بگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت بهداشت از انجمن های سرطان مشورت بگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید