ورود اولین زائران حج به مکه

به گزارش مجله سرگرمی، حج سال جاری تحت تاثیر بحران حهانی شیوع ویروس کرونا با جمعیتی بسیار ناچیز در مقایسه با سال های گذشته برگزار میشود و اعلام شده حجاج پس از خاتمه مناسک حج باید وارد قرنطینه شوند.

ورود اولین زائران حج به مکه

گروهی از افرادی که سال جاری مجوز حضور در مراسم حج را دریافت کردند وارد مکه شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از عرب نیوز، مراسم حج مسال از تاریخ 29 جولای (هشتم مرداد) با رعایت سختگیرانه آیین نامه های بهداشتی برپا خواهد شد و تنها هزار نفر از داخل عربستان قادر خواهند بود در این مراسم شرکت نمایند که از میان آنها 700 نفر از اتباع خارجی ساکن عربستان خواهند بود.

حج سال جاری تحت تاثیر بحران حهانی شیوع ویروس کرونا با جمعیتی بسیار ناچیز در مقایسه با سال های گذشته برگزار میشود و اعلام شده حجاج پس از پایان مناسک حج باید وارد قرنطینه شوند.

عبدالله الخطیری، زائر اماراتی که از ابتلا به ویروس کرونا بهبود یافته، سال گذشته نیز حضور در مراسم حج را به دلیل همزمانی با مراسم عروسی اش لغو نموده بود و حالا در میان معدود زائران حج سال جاری است. او در این باره می گوید: از کسانی که پیش از این در حج حضور یافته اند شنیدم که در سالهای گذشته با وجود جمعیت زیاد مراسم به خوبی برگزار میشد و حالا تصور کنید با شمار اندک زائران حج سال جاری مطمئنا تحربه فوق العاده ای خواهد بود.

خدیجه از اتباع بلغارستانی ساکن عربستان نیز میگوید با شنیدن خبر پذیرفته شدن برای حج سال جاری گریه کردم چرا که انتظار آن را نداشتم و مطمئنا این تجربه ای استثنایی از همه جهات خواهد بود.

موتاز محمد که اهل سودان است و در عربستان زندگی می نماید نیز از تمهیدات ویژه حج سال جاری برای تضمین سلامت و ایمنی حجاج استقبال کرد. او نیز از جمله شرکت نمایندگان کم شمار در حج سال جاری است.

این افراد که در شهر مکه مستقر شده اند و چند روز را برای شروع حج در اقامتگاه های خود می مانند.

namit.ir: نامیت: مجله گردشگری و مسافرتی

malcom.ir: مالکوم: اخبار و رویدادهای ورزشی

lison.ir: لیسون: مجله هنر هفتم، سینما

منبع: عصر ایران
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 102574

به "ورود اولین زائران حج به مکه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود اولین زائران حج به مکه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید