نمایشگاه صنایع دستی هنرمندان چهارمحال و بختیاری گشایش یافت

به گزارش مجله سرگرمی، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: به مناسبت هفته صنایع دستی نمایشگاه صنایع دستی هنرمندان این استان گشایش یافت.

نمایشگاه صنایع دستی هنرمندان چهارمحال و بختیاری گشایش یافت

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری، مهرداد رئیسی در آئین گشایش نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی هنرمندان چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: در این نمایشگاه آثار مختلف هنرمندان این استان در 30 غرفه به وسعت افزون بر 300 متر مربع نمایش گذاشته شد.

او اضافه نمود: نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی هنرمندان چهارمحال و بختیاری تا 24 خرداد سال جاری به مدت 5 روز در سالن شهید شهرانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برپاست.

رئیسی توضیح داد: علاقه مندان می توانند در این مدت همه روزه از ساعت 16 تا 22 برای بازدید رایگان از غرفه های نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی هنرمندان چهارمحال و بختیاری مراجعه نمایند.

او بیان نمود: تمام محصولات عرضه شده در نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی هنرمندان چهارمحال و بختیاری با 10 درصد تخفیف به فروش می رسد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری اضافه نمود: تولیدات ارائه شده نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی هنرمندان استان شامل انواع البسه محلی، نمد، گلیم، خاتم، سرمه، سفال، چرم، فرش، سنگ های تزئینی، قلمزنی، معرق، منبت، قفل چالشتر، حجاری و محصولات تولیدی مرتبط با سایر رشته های ای حوزه است.

او عنوان نمود: در حاشیه این نمایشگاه از حدود 30 قلم صنایع دستی دارای ثبت ملی در بخش های مختلف به خصوص در زمینه هنر صنعت نمد رونمایی شد.

رئیسی اظهار کرد: هم اینک 52 رشته صنایع دستی شهری، روستایی و عشایری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که بافته های داری مانند فرش، گلیم، قالی بافی، چوخابافی، نمدمالی، گیوه دوزی، خورجین بافی، گلیم بافی، بافت سیاه چادر، جاجیم بافی، قفل سازی، خاتم و مشتقات آن ها از مهمترین صنایع دستی شهری، روستایی و عشایری این استان است.

namit.ir: نامیت: مجله گردشگری و مسافرتی

malcom.ir: مالکوم: اخبار و رویدادهای ورزشی

lison.ir: لیسون: مجله هنر هفتم، سینما

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 28427

به "نمایشگاه صنایع دستی هنرمندان چهارمحال و بختیاری گشایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه صنایع دستی هنرمندان چهارمحال و بختیاری گشایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید