نحوه بازگشایی مدارس براساس دوره های تحصیلی از نیمه آبان ماه

به گزارش مجله سرگرمی، تهران (پانا) - مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش درباره موضوعات واکسیناسیون دانش آموزان و بازگشایی مدارس براساس دوره های تحصیلی مختلف توضیحاتی ارائه داد.

نحوه بازگشایی مدارس براساس دوره های تحصیلی از نیمه آبان ماه

اعظم گودرزی در گفت وگو با پانا درباره آخرین فرایند واکسیناسیون دانش آموزان اظهار کرد: تا به امروز حدود 70 درصد دانش آموزان واکسن کرونا را تزریق کرده اند؛ تا قبل از میلاد حضرت محمد (ص) حدود 200 پایگاه تجمیعی برای این امر فعال بودند علاوه بر این موضوع سیستم های سیار نیز با هماهنگی آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی کار لکه گیری را در بسیاری از استان ها انجام می دهند.

وی درباره زمان بازگشایی مدارس نیز افزود: براساس مصوبات ابلاغی قرارگاه کرونا مدارس نیمه دوم آبان ماه بازگشایی خواهند شد؛ بدین ترتیب نیمه دوم آبان ماه مدارس متوسطه دوم، نیمه اول آذرماه مدارس متوسطه اول و مدارس ابتدایی نیز با لحاظ کردن شرایط آنان تقسیم بندی و بازگشایی می شوند.

مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه چرا برخی مدارس اعلام نمودند دانش آموزان 2 یا 3 روز در هفته می توانند به مدرسه بفرایند؟ ادامه داد: با توجه به رصد مدارس از نظر رعایت پروتکل های بهداشتی از 15 آبان ماه بازگشایی را خواهیم داشت. براین اساس و براساس آخرین پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت، هر دانش آموز باید 1.5 متر از فرد دیگر فاصله داشته باشد و فضای 2.25 مترمربع بین دانش آموزان حفظ شود.

گودرزی اعلام نمود: بر این مبنا شاید کلاس های پرجمعیت امکان رعایت این پروتکل ها را نداشته باشند لذا کلاس ها به 10 یا 15 نفر تقسیم خواهند شد اما براساس تصمیمات گرفته شده در آن زمان ممکن است هر کلاس 2 یا 3 روز در هفته حضوری باشد.

وی در پایان اضافه کرد: ضروری است تهویه کلاس ها رعایت شود و پنجره ها باز باشد لذا این تصمیم و موضوع اندازه حضور دانش آموزان در کلاس های درس برعهده مدیران مدارس است تا بر مبنای تعداد دانش آموز روزهای آنان را تقسیم بندی و برنامه ریزی کند.

namit.ir: نامیت: مجله گردشگری و مسافرتی

malcom.ir: مالکوم: اخبار و رویدادهای ورزشی

lison.ir: لیسون: مجله هنر هفتم، سینما

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 163783

به "نحوه بازگشایی مدارس براساس دوره های تحصیلی از نیمه آبان ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه بازگشایی مدارس براساس دوره های تحصیلی از نیمه آبان ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید