مهم ترین عامل خطر ابتلا به پارکینسون، آغاز زودرس پارکینسون ژنتیکی و ارثی

به گزارش مجله سرگرمی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: مهم ترین ریسک فاکتور و عامل خطر ابتلا به پارکینسون سن است که البته یک تعداد از پارکینسون ها، ژنتیکی و ارثی است که آغاز زودرس دارند.

مهم ترین عامل خطر ابتلا به پارکینسون، آغاز زودرس پارکینسون ژنتیکی و ارثی

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سید امیر حسن حبیبی، در آستانه برگزاری هشتمین کنگره علوم اعصاب ایران، افزود: هدف از این کنگره که در روز های 27 تا 29 آذر 98 در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می گردد، مشارکت و همفکری همکاران علوم پایه و بالینی است.

این متخصص مغز و اعصاب، به مباحث این کنگره اشاره نمود و گفت: مباحث مورد بحث در این کنگره شامل نوروساینس، سیستم ایمنی مغزو اعصاب (ایمونولوژی)، بیماری های مغز و اعصاب، بیماری های مضمحل کننده نورولوژی، بیماری های اختلال حرکتی، اختلالات خواب، اعصاب و عضله، اختلالات چشمی، شنوایی و تکاملی، است که مورد بحث و گفتگو شرکت کنندگان در کنگره قرار می گیرد.

دبیر علمی بخش بالینی هشتمین کنگره علوم اعصاب، مهلت ارسال مقالات به کنگره را 30 آبان 98 بیان نمود.

حبیبی، دستاورد های جدید علوم پایه را ژنتیک مولکولی، سلول های بنیادی و بررسی های حرکت برشمرد و گفت: سال جاری برای اولین بار از همکاران طب سنتی دعوت کردیم تا کاربرد ها و تکنیک های طب سنتی را در بیماری های مغز و اعصاب ارائه دهند. همچنین ارائه تکنیک های جدید نقشه برداری مغز در علوم بالین از دیگر برنامه های این کنگره است.

وی ادامه داد: در درمان بیماری های نورولوژی پیشرفت علم را مدیون علوم پایه هستیم، چون اول باید پایه و اصول طبیعی و تکامل فرایند مغز را بدانیم تا بتوانیم راه حل هایی ارائه دهیم.

این متخصص مغز و اعصاب، تاکید نمود: جدا کردن علوم پایه و بالین کار کاملا اشتباهی است و برای پیشرفت علم نه تنها در ایران بلکه در کل جهان ابتدا باید علوم پایه راه حل را ارائه دهد و علوم بالینی آن ها را به کار برد تا به نتیجه مطلوب برسد.

حبیبی اظهارداشت: علوم پایه فقط پزشکی نیست بلکه دستگاه ها و تجهیزاتی مثل ام آر ای و سی تی اسکن که از علوم غیر پزشکی وارد پزشکی شدند خدمات بالایی ارائه می دهند.

وی در ادامه به شیوع پارکینسون به عنوان یکی از بیماری های مغز و اعصاب اشاره نمود و افزود: شیوع این بیماری بستگی به سن دارد و یک در هزار نفر به این بیماری مبتلا می شوند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران، افزود: مهم ترین ریسک فاکتور و عامل خطر ابتلا به پارکینسون سن است که از 50 سالگی آغاز می گردد. البته یک تعداد از پارکینسون ها ژنتیکی و ارثی است که آغاز زودرس دارند و عواملی، چون کمبود ویتانین D، کاهش فعالیت بدنی، قرار دریافت در معرض سموم کشاورزی و...، احتمال ابتلا به پارکینسون را افزایش می دهد.

دبیر علمی بخش بالینی کنگره علوم اعصاب، بهترین راه پیشگیری و درمان پارکینسون را فعالیت های حرکتی و ذهنی مطرح نمود و گفت: هرچه فعالیت ورزشی بالا باشد شانس بهبودی و تاخیر بروز علائم بالا می رود.

حبیبی تاکید نمود: در بحث درمان پارکینسون خوشبختانه از جهان عقب نیستیم و تمام تکنیک هایی که در جهان انجام می گردد از جراحی تا کاشت الکترود، فرم های تزریقی، داروها، اقدامات کاردرمانی و فیزیوتراپی و...، همه در ایران به بهترین شکل انجام می گردد.

وی در ارتباط با دارو های بیماران پارکینسون، گفت: شاید کمبود دارو به خاطر تحریم ها داشته باشیم، ولی از لحاظ علمی و تکنیکی چیزی عقب نیستیم و حتی در مسائل تحقیقاتی پایه و بالین خیلی پیشرفت داشته ایم.

namit.ir: نامیت: مجله گردشگری و مسافرتی

malcom.ir: مالکوم: اخبار و رویدادهای ورزشی

lison.ir: لیسون: مجله هنر هفتم، سینما

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 60913

به "مهم ترین عامل خطر ابتلا به پارکینسون، آغاز زودرس پارکینسون ژنتیکی و ارثی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین عامل خطر ابتلا به پارکینسون، آغاز زودرس پارکینسون ژنتیکی و ارثی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید