ممنوعیت ورود تور گردشگری به مناطق کویری خراسان جنوبی

به گزارش مجله سرگرمی، مرتضی عربی، معاون توریستی اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: ورود توریست به مناطق کویری بستگی به این دارد که وارد مناطق سبز، زرد یا قرمز شوند.

ممنوعیت ورود تور گردشگری به مناطق کویری خراسان جنوبی

وی توضیح داد: بخشی از بیابان لوت جزو مناطق قرمز محسوب می گردد لذا به تمامی آژانس های مسافرتی ابلاغ شده که ورود تور به این منطقه صد درصد غیرمجاز بوده و ممنوع است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: بعضی کویرها جز مناطق زرد هستند که ورود به آن احتیاج به مجوز دارد و براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در هفته اخیر برگزاری هرگونه تور گردشگری، غیرمجاز اعلام شده و به اطلاع آژانس ها هم رسیده است.

وی اضافه نمود: البته ممکن است بعضی افراد به صورت شخصی یا جمع محبت آمیز به مناطق کویری سبز مثل کویر حلوان طبس، کویر سه قلعه یا اکبرآباد خوسف سفر نمایند که این مناطق زیر نظر میراث فرهنگی نبوده لذا آماری از آن ها در دست نداریم.

عربی اعلام کرد: براساس رصدهای صورت گرفته در زمان اجرا طرح محدودیت های کرونایی هیچ تور غیرمجاز در مناطق زرد یا قرمز کویری استان نداشتیم.

بیابان لوت که سال 1395 به عنوان اولین اثر طبیعی ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد، بین استان های خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان مشترک است و یکی از جاذبه های گردشگری منحصربه فرد د این منطقه در داخل و خارج کشور به شمار می رود.

کویرهای زردگاه و حلوان در طبس، کویر سه قلعه سرایان، کویر دهسلم نهبندان و دق اکبرآباد خوسف از معروف ترین و جذاب ترین مناطق کویری خراسان جنوبی هستند که در فصل خاص گردشگری خود همیشه مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است.

ایرنا نوشت، با توجه به شیوع بیماری کرونا و توصیه ستاد ملی مقابله به کرونا به در خانه ماندن و تاکید بر تعویق سفر به دوران پس از مهار بیماری کووید 19، اکنون بهترین فرصت برای مطالعه و شناخت بیشتر جاذبه های فرهنگی، گردشگری و طبیعی ایران به وسیله چند رسانه ای و فضا مجازی ایجاد شده است.

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

italyro.ir: تور ونیز: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: گردشبان
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 122251

به "ممنوعیت ورود تور گردشگری به مناطق کویری خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت ورود تور گردشگری به مناطق کویری خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید