مزایای هنر و فعالیت های فرهنگی بر سلامت افراد

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/خراسان رضوی فعالیت های فرهنگی و خلاقانه مانند آواز یا بازدید از موزه ها تاثیر مثبتی بر سلامت جسمی و روحی افراد دارد.

مزایای هنر و فعالیت های فرهنگی بر سلامت افراد

به نقل از ترکیش نیوز، دفتر منطقه ای سازمان بهداشت جهانی در اروپا، مستقر در کپنهاگ گفت: فعالیت های فرهنگی از جمله موسیقی و آواز در بهبود توجه و حافظه بخصوص در افراد مبتلا به زوال عقل مفید است.

این نتایج حاصل بیش از 900 تحقیق منتشر شده در مورد فواید هنر بر سلامت، از کودکی تا بزرگسالی و سالمندی است.

پرکوسکا اوسلاین، مدیر موقت منطقه ای وزارت بهداشت جهانی، گفت: نمونه های ذکر شده روش هایی را نشان می دهند که میتوان با استفاده از آنها با چالش های بهداشتی و یا بیماری های پیچیده مانند دیابت، چاقی و سلامت روانی مقابله کرد.

در این گزارش آمده است که گوش دادن به موسیقی به کنترل میزان قند خون در شرایط عادی و استرس زا در افراد مبتلا به دیابت یا سالم کمک می کند.

همچنین بچه ها خردسال که والدین آنان قبل از خواب با برای آنان مطلبی می خواندند، خواب طولانی تری در شب داشتند و در مدرسه نیز تمرکز بهتری داشتند.

گوش دادن به موسیقی یا فعالیت های صنایع دستی می تواند در محیط های مراقبت های بهداشتی نیز مفید باشد و درمان را تکمیل یا تقویت کند که شامل کاهش برخی از عوارض جانبی درمان سرطان، از جمله خواب آلودگی، بی اشتهایی، تنگی نفس و حالت تهوع است.

پنج دسته هنر بررسی شده در این تحقیقات؛ هنرهای نمایشی (موسیقی، آواز، تئاتر)، هنرهای تجسمی (صنایع دستی، نقاشی، عکاسی)، ادبیات (نگارش، خواندن)، فرهنگ (بازدید از موزه ها ، کنسرت، تئاتر) و هنرهای آنلاین بودند.

این نتایج حاصل تحقیقات منتشر شده در نشریات انگلیسی و روسی از ژانویه 2000 تا مه 2019 بود که اولین تحقیق آن توسط شبکه شواهد سلامت (HEN) در هلسینکی فنلاند منتشر شد.

namit.ir: نامیت: مجله گردشگری و مسافرتی

malcom.ir: مالکوم: اخبار و رویدادهای ورزشی

lison.ir: لیسون: مجله هنر هفتم، سینما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 60240

به "مزایای هنر و فعالیت های فرهنگی بر سلامت افراد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایای هنر و فعالیت های فرهنگی بر سلامت افراد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید