ضرورت تدوین استانداردها بر اساس توانمندی های داخل، جنگ کشورها برای ایجاد استانداردها

به گزارش مجله سرگرمی، دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با بیان اینکه کشورهای پیشرفته در کوشش هستند تا استانداردهای خود را ارائه دهند، گفت: شایسته نیست که محصولات سنتی با کیفیت پائین و استانداردهای پائین ارائه شوند؛ استانداردها باید متناسب با قابلیت هایمان به تدوین برسند.

ضرورت تدوین استانداردها بر اساس توانمندی های داخل، جنگ کشورها برای ایجاد استانداردها

به گزارش خبرنگاران، دکتر سعید سرکار امروز در جشن تدوین صدمین استاندارد ملی در حوزه نانو که در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه فناوری نانو برگزار گردید، اضافه نمود: صدمین استاندارد ملی از سوی ستاد توسعه فناوری نانو به کمیته نانوی سازمان ملی استاندارد در مورد روش آزمون معین مشخصات نانو مواد ارسال شد.

وی با بیان اینکه تاکنون 99 استاندارد دیگر در حوزه نانو به سازمان ملی استاندارد ارسال و تدوین شده است، اظهار کرد: این نتیجه هم افزایی ستاد نانو با سازمان ملی استاندارد است که با این کوشش و همکاری به صدمین استاندارد رسیده ایم.

سرکار با تأکید بر اینکه مقوله استاندارد، مقوله مهمی به شمار می رود، یادآور شد: جنگ کشورها در تدوین استانداردها اتفاق می افتد و کشورها سعی دارند استانداردهای خود را بر اساس توانمندی های خود تدوین نمایند.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با بیان اینکه همیشه کشورهای پیشرفته سطح تدوین استانداردهای خود را بالا برده اند و بر این اساس استانداردهای خود را به تدوین رسانده اند، خاطر نشان کرد: ما اکنون صندلی خوبی در تدوین استانداردها داریم.

سرکار گفت: آنها موتور محرک و پیشران توسعه تکنولوژی و توسعه بازار هستند؛ همچنین استانداردها محرک توسعه فناوری هستند و تسهیل توسعه فناوری برای پیشرفت صنایع بزرگ مقوله ای مهم به شمار می رود.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو اظهار کرد: شایسته نیست که محصولات سنتی با کیفیت پائین و استانداردهای پائین ارائه شوند؛ استانداردها باید متناسب با قابلیت هایمان به تدوین برسند. بایستی استانداردهایمان را متناسب با سطح کیفی و عملکردی موجود تدوین کنیم.

سرکار اضافه نمود: مصرف نمایندگان باید ملزم به استفاده از محصولات با کیفیت باشند که خوشبختانه نانو به عنوان یک فناوری توانمند وارد عرصه تدوین استاندارد شده است تا محصولاتی با کیفیت و با قابلیت های چندبرابری به دست مردم برسد.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با ابراز تأسف از عدم تدوین استانداردهای تشویقی الزامی در این حوزه، اضافه نمود: این استانداردها می توانند منافع مصرف نماینده را تأمین نمایند که این مقوله می تواند با حمایت سازمان ملی استاندارد ایجاد گردد.

وی توضیح داد: به این واسطه، شرکت های دانش بنیان بیشتر مورد توجه صاحبان صنایع قرار می گیرند. از این رو ضروری است پیوند بین صنایع، شرکت های دانش بنیان و سازمان ملی استاندارد مستحکم گردد.

rugozar.ir: مجله روگذر: مجله اخبار گردشگری

fastnote.ir: یادداشت سریع: گلچین اخبار و مقالات روز

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 51180

به "ضرورت تدوین استانداردها بر اساس توانمندی های داخل، جنگ کشورها برای ایجاد استانداردها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت تدوین استانداردها بر اساس توانمندی های داخل، جنگ کشورها برای ایجاد استانداردها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید