سینوزیت بچه ها ممکن است نیازی به آنتی بیوتیک نداشته باشد

به گزارش مجله سرگرمی، بر اساس تحقیقات نو گروهی از متخصصان اطفال، پزشکان نباید برای بچه هایی که علائم عفونت سینوسی دارند بلافاصله آنتی بیوتیک تجویز نمایند. طبق نظر آموزشگاه متخصصان اطفال آمریکا، به جای

سینوزیت بچه ها ممکن است نیازی به آنتی بیوتیک نداشته باشد

نویسنده: محمد جواد واعظی

بر اساس تحقیقات تازه گروهی از متخصصان اطفال، پزشکان نباید برای بچه هایی که علائم عفونت سینوسی دارند بلافاصله آنتی بیوتیک تجویز نمایند. طبق نظر آموزشگاه متخصصان اطفال آمریکا، به جای تجویز آنتی بیوتیک، می توان، منتظر ماند، زیرا ممکن است عفونت سینوسی بدون مصرف آنتی بیوتیک نیز بهبود یابد. اگر کودک خیلی بیمار به نظر نرسد، پزشک می تواند حدود دو روز، آنتی بیوتیک تجویز نکند و ببیند آیا بیماری بهبود می یابد یا نه. پیش از این توصیه می شد که برای اطفال مبتلا به عفونت سینوسی که بیماری شان بیش از ده روز به درازا کشیده است، آنتی بیوتیک تجویز گردد. اما هم اکنون پزشکان سه روز دیگر هم علاوه بر این ده روز منتظر می مانند تا ببینند علائم عفونت رفع می گردد یا نه.

بیشتر بخوانید: سینوزیت وگلو درد(شناخت و درمان)

بنا به گفته محققان، هیچ حکم مطلقی در خصوص ده روز صبر کردن وجود ندارد این مدت می تواند یازده یا دوازده روز باشد. البته در خصوص اطفالی که بیماری شان شدت می یابد اینگونه نیست و باید درمان آنتی بیوتیکی را فوراً شروع کرد. در واقع هرچه آنتی بیوتیک کمتر تجویز گردد، احتمال ایجاد مقاومت آنتی بیوتیکی کمتر است. بنابر گزارشات پزشکی، 6 تا 7 درصد بچه هایی که به پزشک مراجعه می نمایند، مسائل تنفسی مربوط به سینوزیت حاد دارند. بیشتر سینوزیت های حاد در اثر سرما خوردگی معمول است. سرماخوردگی معمولاً بین5 تا 7 روز طول می کشد و اوج بیماری دو تا سه روز است. سینوزیت حاد معمولاً خطرناک نیست، اما ممکن است درد شدیدی داشته باشد. علائم سینوزیت حاد، آبریزش بینی، سرفه مداوم در طی روز، سردرد و تب است.

نکته مهم این است که والدین، در این مورد به متخصصانی مراجعه نمایند که در تشخیص و پیگیری سینوزیت با تجربه و ماهر باشند. در واقع متخصص اطفال باید بتواند به خوبی تشخیص دهد آنتی بیوتیک ضروری است یا نه.

منبع مقاله :

واعظی، محمد جواد، (1396)، دانستنیهای پزشکی، قم: نوید حکمت، چاپ اول.

namit.ir: نامیت: مجله گردشگری و مسافرتی

malcom.ir: مالکوم: اخبار و رویدادهای ورزشی

lison.ir: لیسون: مجله هنر هفتم، سینما

منبع: راسخون
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 163632

به "سینوزیت بچه ها ممکن است نیازی به آنتی بیوتیک نداشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سینوزیت بچه ها ممکن است نیازی به آنتی بیوتیک نداشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید