سفیر ایران در ژاپن: هنرمندان نماد اصالت و هویت روابط تاریخی و فرهنگی ایران و ژاپن هستند

به گزارش مجله سرگرمی، سفیر کشورمان در ژاپن در افتتاحیه نمایشگاه سفالین زرین فام بیان نمود: در گذر نود سال روابط سیاسی ایران و ژاپن هنرمندان نماد اصالت و هویت روابط تاریخی و فرهنگی دو کشور بوده اند.

سفیر ایران در ژاپن: هنرمندان نماد اصالت و هویت روابط تاریخی و فرهنگی ایران و ژاپن هستند

به گزارش خبرنگاران، در تاریخ 4 مرداد ماه 1398 مراسم افتتاحییه نمایشگاه سفالین زرین فام با حضور یاما گیوا معاون دبیر کل حزب حاکم ژاپن و دبیرکل گروه دوستی پارلمانی ژاپن - ایران ، کاتو کوبه ای استاد سفالین زرین فام، دو تن از هنرمندان کشورمان، تعدادی از روسا و اساتید دانشگاه، جمعی از سفرا و دیپلمات ها مقیم و گروهی از اعضای انجمن دوستی توکائی ژاپن- ایران و گروهی از شخصیت های و مقامات هنری و علمی و ایران شناسان در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو برگزار گردید.

در این مراسم مرتضی رحمانی موحد سفیر کشورمان ضمن خیر مقدم به مهمانان گفت: هنرمندان در گذر نود سال روابط سیاسی ایران و ژاپن، همیشه نماد و نشانه اصالت و هویت روابط تاریخی و فرهنگی دوکشور بوده اند و در این دوران استاد کاتو کوبه ای چهره ای فاخر در عرصه ارتباطات هنری ایران و ژاپن می باشند.

سفیر کشورمان در توکیو همچنین در این مراسم از کوشش های هنرمندانه کاتو کوبه و انجمن دوستی توکائی ژاپن - ایران و مقامات و شخصیت های عالی رتبه سیاسی،پارلمانی و فرهنگی ژاپن که بستر مناسبی برای این گونه فعالیت ها فراهم ساخته اند تشکر و اظهار امیدواری کرد شاهد توسعه و افزایش همکاری های بیشتر در تمامی زمینه بین دوکشور باشیم.

در ادامه این مراسم یاماگیوا دبیر کل گروه دوستی پارلمانی دو کشور طی سخنانی نودمین سالگرد روابط سیاسی بین دو کشور را گرامی داشت و خاطر نشان کرد که تاریخ تعاملات فرهنگی و رابطه محبت آمیز بین دو ملت ژاپن و ایران به بیش از 1300 سال قبل باز می گردد.

وی با اشاره به سفر اخیر آقای شینزو آبه نخست وزیر ژاپن به تهران و ملاقات های مهم وی یاد آور شد که نخست وزیر در ملاقات با ریاست جمهوری ایران بر توسعه و تعمیق همکاریهای دوکشور بویژه در عرصه های مختلف فرهنگی هنری و ورزشی تاکید و توضیح داد که می خواهیم این رابطه محبت آمیز حفظ گردد.

در انتها کاتو کوبه ای از همکاری مشترک سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو با انجمن دوستی توکائی برای برگزاری این نمایشگاه در نودمین سالگرد روابط دیپلماتیک بین دوکشور تشکر کرد و توضیحاتی درباره تاریخچه این هنر اصیل و کوشش های انجام شده برای احیاء آن در ژاپن و ایران ارائه و اظهار امیدواری کرد با کوشش و همکاری مشترک اساتید و دانشجویان، این هنر توسعه یابد.

در انتها این مراسم از کاتو کوبه و خانم ها عالیه نجفی و عاطفه فاضل هنرمندان سفالگر کشورمان تقدیر شد.

این نمایشگاه از تاریخ 4 لغایت 7 مرداد در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو دایر می باشد.

namit.ir: نامیت: مجله گردشگری و مسافرتی

malcom.ir: مالکوم: اخبار و رویدادهای ورزشی

lison.ir: لیسون: مجله هنر هفتم، سینما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 33834

به "سفیر ایران در ژاپن: هنرمندان نماد اصالت و هویت روابط تاریخی و فرهنگی ایران و ژاپن هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ایران در ژاپن: هنرمندان نماد اصالت و هویت روابط تاریخی و فرهنگی ایران و ژاپن هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید