رابطه علوم شناختی و رسانه دو طرفه است

به گزارش مجله سرگرمی، عضو کمیته علمی کنفرانس علوم شناختی و رسانه خبرنگاران گفت:رسانه می تواند در ترویج علوم شناختی تلاش کند و مؤثر باشد و از طرفی علوم شناختی نیز در موفقیت رسانه ها بسیار مؤثر است.

رابطه علوم شناختی و رسانه دو طرفه است

فرانک شیروانی عضو کمیته علمی کنفرانس علوم شناختی و رسانه خبرنگاران در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، در رابطه با علوم شناختی و ارتباط آن با رسانه گفت: پرداختن صحیح و کاربردی علوم شناختی می تواند به ما کمک کند که چگونه با رسانه روبه رو شویم، رابطه علوم شناختی و رسانه یک رابطه دو طرفه است. رسانه می تواند در ترویج علوم شناختی تلاش کند و مؤثر باشد و از طرفی علوم شناختی نیز در موفقیت رسانه ها بسیار مؤثر است.

افراد مواجهه آگاهانه با رسانه از طریق علوم شناختی جامعه و قابلیت های بالقوه آن را بالفعل کنند

برای وی ادامه داد: افراد باید در مواجهه با رسانه آموزش دیده باشند و منفعلانه در مقابل رسانه قرار نگیرند. رسانه ها می توانند حکم یک تیغ دو لبه را داشته باشند که در صورت نادیده دریافت علوم شناختی و آموزش افراد در مواجهه با رسانه، باعث آسیب گردد و از سوی دیگر با آموزش صحیح به افراد برای مواجهه آگاهانه با رسانه از طریق علوم شناختی جامعه و قابلیت های بالقوه آن را بالفعل کنند. در این میان به افرادی نیاز است که با علوم شناختی آشنا باشند و شیوه های تأثیر رسانه بر روان انسان را بدانند تا هدایت گر شیوه های بهتری برای بهره برداری از رسانه ها باشند.

رسانه یکی از گرایش های علوم شناختی است

شیروانی با بیان اینکه رسانه یکی از گرایش های علوم شناختی است که به مطالعه نحوه کار یافته های علوم شناختی در رسانه ها و تولیدات آن می پردازد، گفت: در واقع یکی از حوزه های کاربردی متأثر از یافته های علوم شناختی، روان شناسی تحلیل اطلاعات و رسانه های گروهی است. اگر تحلیل اطلاعات به درستی صورت نگیرد، قطعا جهت کاملاً متفاوتی طی خواهد شد روانشناسی شناختی در درک خطاهای شناختی که منجر به تصمیمات نادرست می گردد و نیز طراحی بهترین شیوه تأثیرگذار بر افکار عمومی به این حوزه کمک های مهمی می رساند رسانه های گروهی در جهت دهی به افکار عمومی و جذب یا دفع افراد نسبت به موضوعی خاص، تأثیر بسزایی می توانند داشته باشد.

منظور از پرداختن صحیح به علوم شناختی ، تقویت شناختی است

عضو کمیته علمی کنفرانس علوم شناختی و رسانه در انتها یادآور شد: باید توجه داشت که منظور از پرداختن صحیح و کاربردی به علوم شناختی، تقویت شناختی نیز می باشد. تقویت شناختی به معنای ارتقاء توانمندی های مغز در زمینه کارکردهای شناختی از جمله توجه، حافظه، تصمیم گیری، هوشکمک تجزیه و تحلیل و استدلال، تعادل خلقی و ... می باشد. به میزانی که علوم شناختی تقویت می گردد، رسانه ها نیز با مددگیری از این تقویت، تأثیرگذارتر و کاربردی تر خواهند بود و جهت پیشرفت و ترقی جامعه هموارتر خواهد شد.

انتهای پیام/

namit.ir: نامیت: مجله گردشگری و مسافرتی

malcom.ir: مالکوم: اخبار و رویدادهای ورزشی

lison.ir: لیسون: مجله هنر هفتم، سینما

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 70079

به "رابطه علوم شناختی و رسانه دو طرفه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رابطه علوم شناختی و رسانه دو طرفه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید