داشتن ابرو هایی پرپشت با نسخه های خانگی ارزان

به گزارش مجله سرگرمی، با صرف اندکی وقت و اطلاع از خواص گیاهان می توانید از داشتن ابرو هایی زیبا و پرپشت بدون احتیاج به روش های ترمیمی تهاجمی لذت ببرید.

داشتن ابرو هایی پرپشت با نسخه های خانگی ارزان

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی خبرنگاران، داشتن ابرو هایی زیبا، متناسب و پرپشت بدون مناطق دارای ریختگی و کم پشتی نقش بسیار زیادی در زیبایی وجذابیت افراد دارد.

به تدریج همزمان با افزایش سن، نداشتن رژیم غذایی سالم، استرس فراوان و تیک هایی چون کندن مو های ابرو، مصرف بعضی دارو ها و حالت دادن بیش از اندازه ابرو دربانوان با استفاده از تیغ و قیچی، ابرو ها کم پشت و ضعیف می شوند.

بسیاری از افراد به ویژه بانوان برای پوشاندن مناطق کم پشت ابروی خود به جای استفاده از محلول های درمانی، شناسایی علت دقیق کم پشتی و اهمیت به رژیم خوراکی، به انجام کارهایی چون تاتو، کاشت ابرو و استفاده از مداد ابرو می پردازند که تمامی این کار ها می تواند سبب صدمه به فولیکول های ابرو، طاسی دائم و حتی بروز واکنش های حساسیتی گردد.

برای تقویت ابرو ها انواع راه چاره ها وجود دارد که از آن جمله درمان های دارویی و درمان های برپایه طب سنتی را می توان نام برد.

روغن کرچک

روغن کرچک از دیرباز درطب سنتی برای یاری به رویش دوباره مو ها و برطرف ریزش و خارش مو و پوست سر مورد استفاده قرار گرفته است؛ این روغن حاوی پروتئین، اسید های چرب، انواع آنتی اکسیدان ها و مواد ویتامینی اثربخش است که سبب تغذیه بهتر فولیکول های مو می شوند.

برای رویش مو های ابرو با استفاده از روغن کرچک، مقداری از روغن را با انگشتان دست به محل رستنگاه مو ها آغشته نموده اندکی ماساژ دهید تا جذب گردد، پس از 30 دقیقه با آب ولرم و پاک نماینده های ملایم ابرو ها را بشویید.

روغن کرچک با وجود خواص منحصربه فرد خود می تواند سبب ایجاد حساسیت گردد به همین دلیل تست آن پیش از آزمایش اهمیت دارد.

روغن نارگیل

روغن نارگیل یک نرم و مرطوب نماینده بسیارمناسب با عملکردی فوق العاده برای بهبود گردش خون است. اسید های چرب موجود در روغن نارگیل سبب محافظت از تار های موی بدن انسان می شوند.

برای بهره بردن از خواص روغن نارگیل و مواد معدنی وانواع ویتامین های موجود درآن، می تواند هرروز مقداری روغن نارگیل به ابرو های خود آغشته کنید تا زمانی که به طور کامل جذب شوند و به تدریج در عرض چند هفته اثر منحصر به فرد آن بر سلامت ابرو های خود را مشاهده خواهید کرد.

روغن زیتون

روغن زیتون حاوی ویتامین های A و E است که به رشد مو یاری می نماید. ویتامین E موجود در این روغن می تواند سبب تغذیه هر تار مو گردد. ویتامین A موجود در آن هم سبب تنظیم سبوم سلول های پوستی، جلوگیری از آکنه و ایجاد رطوبت پوست می گردد.

زرده تخم مرغ

تار های مو از پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده اند و تخم مرغ منبعی عالی از پروتئین است. در زرده تخم مرغ بیوتین وجود دارد که به رشد تار های مو یاری می نماید؛ با آغشته کردن تار های ابرو به تخم مرغ و شستن آن ها با آب ولرم و محلول پاک نماینده پس از نیم ساعت به تدریج افراد می توانند ابرو هایی پرپشت وزیبا به دست آورند.

بیشتر بخوانید: چگونه تیک ها و عادت های عصبی را ترک کنیم؟

آلوئه ورا

این گیاه منحصربه فرد دارای ترکیبی به نام آلوئینین است که سبب تقویت رشد مو ها می گردد؛ آغشته کردن مو های ابرو به ژل گیاه آلوئه ورا سبب ایجاد خاصیت ارتجاعی و جوان سازی سلول های پوستی و فولیکول های مو می گردد.

آلوئه ورا همچنین با تنظیم سبوم سلول های پوستی و از بین بردن سبوم سبب جلوگیری از ایجاد آکنه می گردد و حتی یکی از درمان های اثربخش برای رویش موی سر است.

لیموترش

درصورتی از محلول لیموترش برای یاری به رویش موی ابروی خود بهره ببرید که دارای آلرژی به آن نباشید. لیموترش دارای ترکیب هایی، چون ویتامین B، ویتامین C و اسید فولیک است و به رشد مو های سر یاری فراوان می نماید.

برای یاری به رویش مو های ابرو، آب لیموترش را گرفته با یک تکه پنبه آرایشی یا گاز استریل ابرو ها را به آن آغشته کنید و پس از نیم ساعت آبکشی کنید؛ درصورتی که دچار سوزش درناحیه ابرو وچشم ها شدید از این روش یاری درمانی استفاده نکنید.

در کنار استفاده از انواع محلول های گیاهی و روغنی، توجه به رژیم خوراکی و مصرف انواع میوه و سبزیجات تازه، لبنیات کم چرب، حبوبات، غلات و پروتئین حیوانی کم چرب و گیاهی می تواند سبب تقویت فولیکول های مو گردد.

شانه کردن ابرو ها هم یکی دیگر از راه چاره ها برای یاری به تقویت فولیکول مو و رویش سریع ابروهاست. این کارسبب افزایش گردش خون و دریافت مواد مغذی و اکسیژن از طریق فولیکول های ابرو می گردد.

درکنار شانه کردن، ماساژ دادن آرام و دورانی ابرو ها هم سبب افزایش دریافت اکسیژن، تنفس مو های ابرو وبهبود رشد آنها می گردد؛ بعضی محصول های درمانی، چون سرم ابرو و مژه هم درصورت صلاحدید پزشک و تجویز از طریق او می توانند سبب یاری به رویش مو ها شوند.

کارشناسان برای جلوگیری از آسیب دیدن ابرو ها توصیه می نمایند افراد از آغشته کردن ابرو ها به انواع محصول های آرایشی بهداشتی خودداری نمایند، زیرا سبب بسته شدن جهت تنفسی فولیکول مو و بروز آکنه و ریزش ابرو می گردد.

با رعایت این راه چاره ها ابرو هایی درخشان و پرپشت به دست می آورید.

منبع: food

namit.ir: نامیت: مجله گردشگری و مسافرتی

malcom.ir: مالکوم: اخبار و رویدادهای ورزشی

lison.ir: لیسون: مجله هنر هفتم، سینما

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 46363

به "داشتن ابرو هایی پرپشت با نسخه های خانگی ارزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داشتن ابرو هایی پرپشت با نسخه های خانگی ارزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید