خبرنگاران 400 هزار نفر در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان غربالگری شدند

به گزارش مجله سرگرمی، سمنان- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: 400 هزار نفر تا سیزدهم فروردین از لحاظ ابتلا به ویروس کرونا در مناطق تحت پوشش این دانشگاه غربالگری شدند.

خبرنگاران 400 هزار نفر در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان غربالگری شدند

نوید دانایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، ابراز داشت: بر اساس داده های آماری تا سیزدهم فروردین بیش از 95 درصد مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از لحاظ ابتلا به ویروس کرونا غربالگری شدند.

وی ادامه داد: پس از غربالگری 100 درصدی جمعیت مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، گام دوم غربالگری و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اجرا می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان شرح داد: سمنان، مهدیشهر، گرمسار، آرادان، سرخه و دامغان مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت درمانی استان سمنان است.

وی یادآور شد: غربالگری برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به 2 روش خودارزیابی در سامانه و تماس تلفنی کارشناسان مراکز بهداشت با خانوارها انجام شده است.

دانایی اظهار داشت: شهروندان می توانند با مراجعه به سامانه خود اظهاری سلامت به نشانه salamat.gov.ir برای ارزیابی از شرایط جسمی خود و شناسایی افراد مشکوک به کرونا ثبت نام کنند و سربازان عرصه سلامت را در شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا یاری دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: غربالگری شهروندان از لحاظ ابتلا به ویروس کرونا، موجب تسریع در شناسایی و مداوای بیماران مبتلا به ویروس کرونا شده و همچنین از شیوع ویروس جلوگیری می شود.

دانایی ضمن تاکید بر ماندن در خانه به منظور راهکاری موثر در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، گفت: شهروندان با همکاری با کارشناسان سلامت و ثبت نام در سامانه خوداظهاری سلامت در مقابله با شیوع ویروس کرونا بیش از پیش همکاری کنند.

طبق آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت، استان سمنان در شاخص نسبتِ مبتلایان به کل جمعیت، در رتبه اول کشور واقع شده است.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تا به امروز هزاران نفر در چین و سایر کشورها به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

این بیماری، قابل پیشگیری است و به راحتی و با راهکارهای ساده می توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

namit.ir: نامیت: مجله گردشگری و مسافرتی

malcom.ir: مالکوم: اخبار و رویدادهای ورزشی

lison.ir: لیسون: مجله هنر هفتم، سینما

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 81196

به "خبرنگاران 400 هزار نفر در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان غربالگری شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 400 هزار نفر در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان غربالگری شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید