خبرنگاران خبرهای خوبی از شبکه ملی اطلاعات برای مردم داریم

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به گسترش رسانه های مجازی و امن شدن آن ها پس از تحقق شبکه ملی اطلاعات، گفت: این هفته خبرهای بسیار خوبی برای مردم داریم.

خبرنگاران خبرهای خوبی از شبکه ملی اطلاعات برای مردم داریم

به گزارش روز شنبه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی در گفت وگویی با اشاره به توسعه ارتباطات در کشور گفت: در حال حاضر در کشور با سرمایه گذاری های قابل توجه روبرو هستیم و از طرفی بخش زیادی هم دولت سرمایه گذاری نموده و خدمات ارتباطی نسل 3 و 4 در همه شهرهای کشور برقرار است و نزدیک به 83 درصد روستاهای بالای 20 خانوار کشور دسترسی به اینترنت دارند. بیش از 70 میلیون کاربر شبکه اینترنت در کشور داریم و این آمار در بین کشورهای منطقه بی نظیر است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت بخش آی. سی. تی در همه حوزه ها اعم از آموزش، سلامت، بانکداری فعال است، اضافه کرد: تقریبا هیچ کدام از این حوزه ها بدون استفاده از فضای ارتباطی و امکانات زیرساختی، توفیقاتی که در حال حاضر دارند را نخواهند داشت به نوعی موفقیت هایشان وابسته به میزان استفاده از ظرفیت های حوزه آی. سی. تی است و آی. سی. تی هم کوشش نموده بهترین خدمات را برای این مجموعه ها فراهم کند.

رشد مالی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با پیش بینی رشد مالی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به رقم چهار درصد از سهم اقتصاد کشور، گفت: سهم رشد مالی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در ابتدای دولت یازدهم حدود 1,7 درصد و در ابتدای دولت دوازدهم حدودا 2.5 درصد بوده و امروز این عدد به چهار درصد رسیده که عدد قابل توجهی است و نشان از رشد مالی دارد.

وی با اشاره به رشد مالی بخش ارتباطی کشور در سال 97 که گزارش آن نهایی شده اضافه کرد: علی رغم اینکه بخش ارتباطی کشور به دلیل تحریم های ظالمانه رشد منهای 4.8 درصد را به لحاظ مالی در سال 1397 تجربه نموده، رشد مالی بخش آی. سی. تی یعنی ارتباطات مثبت 1.7 درصد و رشد مالی بخش فناوری اطلاعات ما 6.4 درصد است.

آذری جهرمی به محسوس بودن دسترسی به امکانات و فناوری در ایام قرنطینه و شیوع کرونا اشاره نمود و گفت: با شیوع کرونا در کشورهای مختلف، ما هم با این پدیده روبرو بودیم، اگر فناوری و اطلاعات در این چند سال توسعه پیدا ننموده بود، ما با شیوع کرونا به چه وضعیتی گرفتار می شدیم.

شبکه ملی اطلاعات خبرساز می گردد

وی با اشاره به اینکه در چند روز آینده اخباری در خصوص تکمیل زیرساخت های لایه های اطلاعاتی شبکه ملی اطلاعات اعلام می گردد، اضافه کرد: این هفته خبرهای بسیار خوبی برای مردم داریم اقداماتی که از دی ماه 98 پس از صدور فرمان 5 ماده ای رهبر معظم انقلاب برای تکمیل زیرساخت های لایه های اطلاعاتی شبکه ملی اطلاعات پیگیری شده بود به نتایج خیلی خوبی رسیده که در این هفته گزارش آن را به مردم می دهیم.

namit.ir: نامیت: مجله گردشگری و مسافرتی

malcom.ir: مالکوم: اخبار و رویدادهای ورزشی

lison.ir: لیسون: مجله هنر هفتم، سینما

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 91587

به "خبرنگاران خبرهای خوبی از شبکه ملی اطلاعات برای مردم داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خبرهای خوبی از شبکه ملی اطلاعات برای مردم داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید