خبرنگاران بعضی رسانه ها در پوشش خبری آتش سوزی خاییز سیاه نمایی کردند

به گزارش مجله سرگرمی، یاسوج- خبرنگاران- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بعضی رسانه ها با نشان دادن تصاویر حیات وحش کشورهای دیگر خواسته و یا ناخواسته سیاه نمایی کردند در صورتی بر اساس پایش های اجرا شده در منطقه حفاظت شده خاییز حتی یک حیوان هم آسیب ندید.

خبرنگاران بعضی رسانه ها در پوشش خبری آتش سوزی خاییز سیاه نمایی کردند

به گزارش خبرنگاران، حسین کلانتری عصر روز آدینه در نشست ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمدکه با موضوع آتش سوزی های اخیر برگزار گردید، اضافه نمود: در سال های اخیر بعضی آتش سوزی ها تا یکهزار و 500 هکتار از جنگل های استان را از بین برده و حتی در بعضی از این آتش سوزی ها اتفاقاتی افتاده که سلامت افراد هم به خطر افتاده است اما آسیب ندیدن یک اصله درخت هم برای ما مهم است.

وی بیان نمود: از ابتدای فصل گرما تا به امروز بیش از 220 فقره آتش سوزی در کشور رخ داده که استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه مهار آتش و آسیب کمتر عملکرد خوبی داشته است.

کلانتری با بیان این که امکانات در چنین مواقعی خیلی مهم است اظهار کرد: کل دمنده های آتش در استان تا سال 98 به 50 عدد نمی رسید که با پیگیری های اجرا شده تا سرانجام سال بیش از300 دمنده وارد استان می کنیم.

وی با بیان اینکه 87 درصد از وسعت استان کهگیلویه و بویراحمد جنگل و مرتع است، اضافه نمود: کل تأسیسات، ابنیه، راه ها و جاده های استان 13 درصد است که این موضوع مهار آتش سوزی و مراقبت از این مراتع و جنگل ها را سخت نموده و باید تدابیر بهتری اندیشیده گردد.

کلانتری در ادامه گفت: باید در عملیات مهار آتش سوزی ها وظایف تعیین باشد، اما در این عملیات آتش سوزی ها دیدیم که فرمانداران و مدیران ما پای کار بودند و از خسارت بیشتر به منابع طبیعی و حیات وحش جلوگیری کردند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمدتصریح کرد:بیش از 2هزار و 600 هکتار از مراتع و جنگل های کهگیلویه و بویراحمددر معرض آسیب است که می طلبد همه بطور عملیاتی پای کار باشند.

وی اضافه نمود: باید همه امکانات مورد احتیاج را تامین و پایگاه ثابت آتش سوزی ها را راه اندازی کنیم.

کلانتری گفت: استفاده از ظرفیت پهبادها و هوشمند سازی صیانت از جنگل ها یک برنامه و ضرورت است. توانمندسازی گروه های مردمی، دوست داران محیط زیست و سازمان های مردم نهاد نیز اهمیت دارد و بخشی از حفاظت جنگل ها را در اختیار آنها قرار دهیم.

کلانتری به موضوع اطلاع رسانی و آمار در هنگام بحران ها اشاره نمود و گفت: در آتش سوزی خائیز، 40 هکتار از جنگل های ما دچار آسیب شد اما متأسفانه آمار های غیر واقعی در بعضی رسانه اعلام شد.

وی اضافه نمود: فیلم جنگل های استرالیا را به دیل و خائیز ربط دادند. گوزن امریکای شمالی را به خائیز ربط دادند. بعد می گویند مسئولان در خواب هستند. ما می دانیم شاید از روی دلسوزی صحبت کردند، اما صحبت ها باید مطابق با واقعیت باشد.

مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست به کمبودهای این اداره کل در هنگام آتش سوزی ها اشاره نمود و گفت: ما به شدت با کمبود نیرو روبرو هستیم و متأسفانه مجوزی به ما برای جذب نیرو داده نشده است.

سید اسد الله هاشمی اضافه نمود: اداره کل محیط زیست از 312 هزار هکتار مناطق حفاظت شده صیانت می نماید که کل کارکنان این اداره کل 160 نفر است و 76 نفر از این تعداد محیط بان هستند.

وی بیان نمود هیچ حیوانی، پرنده و درنده ای در این آتش سوزی ها تلف نشده اند و متأسفانه فضای مجازی به شدت در این خصوص سیاه نمایی می کرد.

فرمانده تیپ 48 فتح استان کهگیلویه و بویراحمدهم در این نشست گفت: نیرو های تیپ 48 فتح 2 باره کوه خائیز را مورد پایش قرار دادند و هر چه ما گشتیم، ندیدیم که یک حیوان، پرنده و یا درنده ای تلف شده باشد و در واقع هیچ آسیب جدی به جنگل ها و وحوش ما وارد نشده است.

سردارحسن حکمتیان عنصر هماهنگی را در هنگام چنین بحران هایی بسیار مهم دانست و افزو: ما در سال فقط چند ماه با آتش سوزی درگیر هستیم که ضروری است با قرق بانان و محیط بانانی که از قبل آنها را تعیین نموده ایم به جنگ این آتش سوزی ها برویم.

namit.ir: نامیت: مجله گردشگری و مسافرتی

malcom.ir: مالکوم: اخبار و رویدادهای ورزشی

lison.ir: لیسون: مجله هنر هفتم، سینما

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 93909

به "خبرنگاران بعضی رسانه ها در پوشش خبری آتش سوزی خاییز سیاه نمایی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بعضی رسانه ها در پوشش خبری آتش سوزی خاییز سیاه نمایی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید