خام فروشی باید از اقتصاد ایران برچیده گردد

به گزارش مجله سرگرمی، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: در اقتصاد باید به سمت سرمایه گذاری بر روی کیفیت نیروی انسانی برویم تا بک اقتصاد پویا داشته باشیم.

خام فروشی باید از اقتصاد ایران برچیده گردد

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، سورنا ستاری صبح چهارشنبه در فرودگاه بوشهر ضمن تبریک هفته دولت گفت: بحث اصلی ما اقتصاد دانش بنیان است و استان بوشهر به دلیل زیرساخت های فوق العاده نفت و گاز، شیلات، گیاهان دارویی، نیروی انسانی فوق العاده تحصیل نموده پای کار و جوان آمادگی لازم برای توسعه بیشتر این دانش را دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان نمود: استان بوشهر در بحث استارتاپ و شرکت های دانش بنیان در سال های اخیر اقدامات خوبی انجام داده است ولی قطعاً این حرکت شایسته استان بوشهر نیست و احتیاج است یک حرکت جدی در این زمینه اتفاق بیافتد.

وی توضیح داد: پارک علم و فن آوری استان بوشهر با امکانات جدید به زودی شروع به کار خواهد نمود، البته این یک زیرساخت دولتی بوده و مهم ترین مسأله این است سرمایه گذاران بخش خصوص به این حوزه ورود پیدا نمایند.

ستاری با بیان اینکه برای توسعه اقتصاد دانش بنیان به محیطی بین بخش دولتی و خصوص احتیاج است اضافه نمود: در مورد شرکت های دانش بنیان وضعیت خوبی داشته ایم به کونه ای که فروش 4500 شرکت دانش بنیان قریب به 90هزار میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان کاملاً اجرایی شده گفت: بیش از 140 نوع خدمت به شرکت های دانش بنیان ارائه می گردد و وضعیت به گونه ای بوده که در 5 ماهه اخیر حدود 150 نفر از جوانان از خارج کشور برگشته اند.

ستاری بیان نمود: با توجه به تحریم ها در پنج ماهه امسال رشد خوبی داشتیم، اما باید ببینیم تا انتها سال چه اتفاقاتی رخ خواهد داد و با حمایت های دولت و تأکیدات موجود و همچنین همراهی دستگاه های اجرایی و حساسیت در زمینه های مختلف وضعیت خوبی پیش بینی می گردد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: باید برای رشد اقتصاد کشور هر نوع خام فروشی از اقتصاد خارج گردد و فرهنگ غلطی که این سیستم بر روی اقتصاد پیاده می نماید برداشته گردد.

namit.ir: نامیت: مجله گردشگری و مسافرتی

malcom.ir: مالکوم: اخبار و رویدادهای ورزشی

lison.ir: لیسون: مجله هنر هفتم، سینما

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 40669

به "خام فروشی باید از اقتصاد ایران برچیده گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خام فروشی باید از اقتصاد ایران برچیده گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید