جهش فراوری با بهبود فضای کسب وکار محقق می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس اتاق ساری گفت: بهبود فضای کسب وکار با تحقق شعار جهش فراوری و برطرف موانع فراروی محقق می گردد.

جهش فراوری با بهبود فضای کسب وکار محقق می گردد

عبداله مهاجر دارابی در جلسه شورای گفت وگوی استان مازندران با اشاره به برگزاری 8 جلسه از این شورا در سال گذشته اضافه کرد: در این جلسات دستاورد خوبی داشتیم و ازنظر مصوبات استانی مازندران رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

او با بیان اینکه ازنظر کیفیت مصوبات ملی نیز رتبه دوم کشور را کسب کردیم، ادامه داد: مصوبات شورای گفت وگوی استان دارای کیفیت بوده است و ازنظر رتبه نیز صندلی ششم کشو را به دست آوردیم.

مهاجر با عنوان تحقق فراوری با جلسات محقق و برآورده نمی گردد، تأکید کرد: هر جا که همدلی و همکاری داشته باشیم اهداف محقق می گردد و باید برای رونق فراوری بین دستگاه ها باور ایجاد گردد.

دبیر شورای گفت وگوی بخش خصوصی و دولتی در مازندران با تأکید بر اینکه بهبود فضای کسب وکار با رعایت قانون محقق می گردد، توضیح داد: توجه به رونق و جهش فراوری سبب برطرف مسائل مالی در استان خواهد شد.

رئیس اتاق ساری یادآور شد: در هشت جلسه شورای گفت وگو در سال گذشته، 15 مصوبه استانی و 20 مصوبه ملی تصویب و از مجموع مصوبات استانی 9 مصوبه اجرایی شده است.

او با تأکید بر همکاری و همراهی بیشتر دستگاه های اجرایی برای عملیاتی شدن مصوبات شورای گفت وگو گفت: از مجموع 43 درصد مصوبات استانی 26 درصد آن اجرایی شده است.

مهاجر دارابی خواهان همدلی و هم افزایی بین دستگاه های مختلف برای بهبود کسب وکار در استان شد.

ضرورت شناسایی ظرفیت های مالی مازندران برای جهش فراوری

معاون هماهنگی امور مالی استانداری مازندران نیز در این جلسه خواهان شناسایی ظرفیت ها و بهره گیری از آن در راستای جهش و رونق فراوری شد.

حسن خیریان پور با اظهار اینکه باید از ظرفیت ها برای رشد و ارتقای شاخص های مالی و تحقق شعار جهش فراوریی در شرایط تحمیلی استفاده کنیم، اضافه کرد: با استفاده از مفاد مختلف قانون کسب وکار و ظرفیت شورای گفت وگو برای تحقق اهداف کوشش کنیم.

او با بیان اینکه وظایف شورای گفت وگو مهم و حساس است، گفت: این وظایف مصوبه مجلس شورای اسلامی و قانون است و باید حداکثر استفاده را برای بهبود کسب وکار داشته باشیم.

خیریان پور با عنوان اینکه در سال 98 اقدامات خوبی برای بهبود کسب وکار صورت گرفته است، اضافه کرد: رتبه استان مازندران بین 31 استان در زمینه شورای گفت وگو در کشور رتبه ششم بوده است و سال جاری می توان با برنامه ریزی دقیق تر این رتبه را ارتقا بخشیم.

او ادامه داد: دبیرخانه شورای گفت وگو با فعال سازی کمیته های ذیل شورا و استفاده از نظرات اعضا؛ تدوین دستور کار جلسات و استفاده از ظرفیت مجازی و سامانه مربوطه برای توسعه کسب وکار کوشش نمایند.

معاون استاندار مازندران، تبیین صورت جلسات، ابلاغ و پیگیری مصوبات را ضروری دانست و گفت: مصوبات شورای گفت وگو باید به صورت دقیق اجرایی و عملیاتی گردد.

خیریان پور یادآور شد: باد حداکثر استفاده از ظرفیت قانونی شورای گفت وگو با بهبود کسب وکار اقدام کنیم و بر اساس اعلام سازمان برنامه وبودجه و مرکز آمار ایران ازنظر مشارکت مالی، رتبه استان ارتقا یافته و نرخ بیکاری استان نیز کاهش یافته است.

معاون هماهنگی امور مالی استانداری مازندران توضیح داد: برای ارتقای شاخص مشارکت مالی باید از ظرفیت های متعدد به ویژه شورای گفت وگو بهره گیری زیرا در شرایط تحریمی بودجه دولت محروم است و در این حالت نباید از منابع مختلف نظیر منابع بانکی غافل شویم.

او با تأکید بر اینکه بیشتر تسهیلات به سمت معدن، کشاورزی و خدمات برتر باید سوق پیدا کند، اضافه کرد: حوزه گردشگری نیز از بخش های مختلف استان به شمار می رود و در سال قبل بسیاری از تسهیلات به این حوزه ها سوق یافته است.

namit.ir: نامیت: مجله گردشگری و مسافرتی

malcom.ir: مالکوم: اخبار و رویدادهای ورزشی

lison.ir: لیسون: مجله هنر هفتم، سینما

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 88282

به "جهش فراوری با بهبود فضای کسب وکار محقق می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهش فراوری با بهبود فضای کسب وکار محقق می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید