برگزاری جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور

به گزارش مجله سرگرمی، یکصد و پنجاه و نهمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور عصر امروز شنبه 28 تیرماه با حضور جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی و نمایندگان دستگاه های عضو شورا درمحل سالن پیامبر اعظم برگزار گردید.

برگزاری جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرهای کشور، پلیس راهور نیروی انتظامی گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای اجرای مصوبات جلسات پیشین این شورا ارائه کرد و ضمن بیان محورهای توفیقات پلیس ترافیک شهری، درخصوص بعضی چالشهای موجود در این زمینه نیز توضیحاتی مطرح شد.

در این گزارش، مروری بر اقدامات انجام شده درخصوص کنترل موتورسیکلت سواران، تدوین طرح غدیر با تمرکز بر اقدامات آموزشی و انگیزی و بسته های تشویقی درراستای الزام راکبان موتورسیکلت برای داشتن گواهینامه، تدوین برنامه اقدام ایمنی در راههای کشور و شناسایی نقاط حادثه خیز، آخرین شرایط تدوین برنامه جامع کاهش تصادفات استانها، میزان برگزاری شورای راهبری کاهش تصادفات استانها با حضور استانداران، تدوین طرح ایمنی در عملیات اجرایی، اقدامات کلانشهرها درحمایت از پلیس راهور مرکز استان، به کارگیری بازرسین کنترل نامحسوس ترافیک داوطلب، ارسال پیامک تخلفات رانندگی به صورت آنی، اعمال قانون عابرین پیاده، اعمال قانون و کنترل خودروهای دولتی، گزارش نقاط پرتصادف شهری ارائه شد.

در ادامه این جلسه گزارش عملکرد دبیرخانه شورای هماهنگی ترافیک استانهای یزد و خوزستان ارائه و مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

جمالی نژاد در این جلسه با اشاره به اینکه موضوع سوانح و تلفات جاده ای و ایمنی راهها به دلیل اهمیت بسیار در دو جلسه متوالی شورا مورد بحث و آنالیز نهاده شد، اظهار کرد: تلفات جاده ای موضوع بسیار مهمی است که باید اقدامات ویژه ای انجام گردد.

وی اضافه کرد: متاسفانه روزانه بین 950 تا هزار نفر در اثر سوانح رانندگی مصدوم می شوندو سالانه حدود 18 هزار نفر کشته داریم، پس اهمیت چنین جلساتی در استانها و شهرستانها بیش از پیش احساس می گردد.

معاون عمرانی وزیر کشور با بیان اینکه همه درقبال سوانح رانندگی مسئولیم، گفت: باید کوشش کنیم و همه مسئولیت خود را در قبال کم کردن میزان این سوانح و صدمات ناشی از آن انجام دهیم.

جمالی نژاد با بیان اینکه کاهش سوانح رانندگی باید به دغدغه ملی بدل گردد، اضافه کرد: استانهایی مانند استان خوزستان و یزد که در شمار استانهایی هستند که بیشترین آمار تلفات و سوانح رانندگی را دارند، باید از تمامی ظرفیت ها و پناسیل های موجود در استان برای کاهش این مسئله استفاده نمایند و تصمیمات جدی در این راستا اتخاذ گردد. بهره گیری از ظرفیت صنایع عظیم کشور وپیگیری مستمر برای حصول نتیجه می تواند در این جهت راهگشا باشد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور اعلام نمود: در بسیاری از موارد اقدامات جزئی و ساده می تواند در کاهش تلفات سوانح رانندگی بسیار موثر باشد. اقداماتی مانند اصلاح معابر، آرام سازی ترددها، هوشمندسازی کنترل معابر می تواند با کمترین هزینه ها، تلفات رانندگی را تا حد زیادی کاهش دهد.

namit.ir: نامیت: مجله گردشگری و مسافرتی

malcom.ir: مالکوم: اخبار و رویدادهای ورزشی

lison.ir: لیسون: مجله هنر هفتم، سینما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 101285

به "برگزاری جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید