بازارهای جدیدی برای گردشگری هدف گذاری شده است

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان این که بازارهای جدیدی برای گردشگری هدف گذاری نموده ایم به برنامه ویژه گردشگری با چین اشاره نمود.

بازارهای جدیدی برای گردشگری هدف گذاری شده است

به گزارش خبرنگاران، دکتر علی اصغر مونسان امروز شنبه 14 اردیبهشت 98، در جلسه شورای هم اندیشی توسعه گردشگری کلاردشت با بیان این که گردشگری و میراث فرهنگی در شرایط تحریم می تواند به کشور یاری کند، گفت: بخش گردشگری فرابخشی است و در سال 97 یکی از سازمان هایی که در حوزه اشتغال نقش خوبی ایفا کرد، گردشگری بوده است.

او با اشاره به ایجاد بیش از 200هزار شغل سال قبل در حوزه گردشگری اظهار امیدواری کرد تا این روند در امسال تداوم یابد و گفت: گردشگری امری فرابخشی است و باید همه دستگاه ها یاری نمایند.

او اضافه کرد: در سال قبل به ازای هر 50 تا 70میلیون تومان یک شغل در حوزه گردشگری ایجاد شد و این میزان در بخش صنعت 500 تا یک میلیارد تومان است.

مونسان سرعت ایجاد اشتغال و پایدار بودن آن را از دیگر مزیت های بخش گردشگری برشمرد و گفت: در حوزه صنعتی چند سال زمان برای به نتیجه رسیدن پروژه است درحالی که در بخش گردشگری متوسط زمان حدود یک سال است.

معاون رئیس جمهوری توضیح داد: به عنوان نمونه در بوم گردی در کوتاه ترین زمان ممکن توانستیم شغل ایجاد کنیم و ضروری است دستگاه های مختلف به بخش گردشگری توجه ویژه داشته باشند.

او با اشاره به جاذبه های متنوع گردشگری در کشور گفت: سالانه هزاران نفر از گردشگران خارجی و اروپایی حتی برای کویرنوردی به کشور سفر می نمایند.

مونسان با اظهار این که بی تأثیر از تحریم ها نبوده ایم و نرخ بالای ارز هرچند به نفع گردشگری بوده اما مشکلاتی را برای بخش های دیگر ایجاد نموده است، گفت: به دلیل ویژگی های ذاتی و پایداری بالا و اثرات کمتر تحریم، امیدواریم این بخش روند خود را طی کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به برگزاری بزرگ ترین همایش گردشگری دنیا در همدان در سال قبل گفت: در این نشست دبیرکل سازمان دنیای گردشگری به ایران سفر کرد و حضور پررنگ در نمایشگاه های بین المللی از دیگر دستاوردها بوده است.

او با بیان این که شمار گردشگران خارجی از ترکیه، ارمنستان، آذربایجان، عراق و غیره رشد یافته است گفت: در امسال نیز برنامه ویژه ای برای گردشگری چین تدارک دیده ایم و امیدواریم تحقق یابد.

مونسان با بیان اینکه چینی ها حدود 120میلیون گردشگر دارند، گفت: سهم ما از این تعداد 1500 تا 1700 نفر و ناچیز است و طبق هدف گذاری این شمار تا دومیلیون نفر ارتقا خواهد یافت.

معاون رئیس جمهوری توضیح داد: تا خاتمه سال 97 حدود 7.8 میلیون نفر گردشگر خارجی به کشور داشتیم که با رشد 52درصدی روبرو بوده است و بخش های مختلف گردشگری از آن برخوردار شدند.

او اضافه کرد: در حوزه صنایع دستی 311میلیون دلار صادرات صنایع دستی داشتیم و 350میلیون دلار نیز به وسیله چمدانی صادر شده است و این بخش توانسته رشد و بالندگی خود را حفظ کند.

مونسان با اظهار این که برای مجوزهای گردشگری و صنایع دستی حق نداریم تأخیری ایجاد کنیم، خواهان تسهیل و کوتاه کردن فرایند صدور مجوز در حوزه گردشگری شد.

او با اشاره به 400 درخواست بوم گردی در استان مازندران گفت: تا قبل از دولت دوازدهم 400 واحد بوم گردی در کشور فعال بود و اکنون به بیش از هزار واحد رسیده است و هدف گذاری رسیدن به 2هزار واحد بوم گردی تا خاتمه دولت دوازدهم است.

او با اشاره به جاذبه های گردشگری در شهرستان کلاردشت گفت: برای ساخت و بهسازی هتل در مازندران از محل صندوق توسعه ملی تسهیلات ارائه می کنیم.

namit.ir: نامیت: مجله گردشگری و مسافرتی

malcom.ir: مالکوم: اخبار و رویدادهای ورزشی

lison.ir: لیسون: مجله هنر هفتم، سینما

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 39294

به "بازارهای جدیدی برای گردشگری هدف گذاری شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازارهای جدیدی برای گردشگری هدف گذاری شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید