آیا اهدای خون برای دختران نوجوان مضر است؟

به گزارش مجله سرگرمی، اهدای خون از جمله اقداماتی است که انجام آن توصیه می گردد هرچند ممکن است برای دختران نوجوان خطرزا باشد.

آیا اهدای خون برای دختران نوجوان مضر است؟

به گفته متخصصان دختران نوجوان بیشتر در معرض ابتلا به کم خونی و فقر آهن هستند و به همین دلیل ضروری است برای مراقبت از آنان اقدامات بیشتری در نظر گرفته گردد.

پزشکان آمریکایی تاکید کردند: اهدای خون برای سلامتی بی خطر است اما از دست دادن خون در دوران قاعدگی، دختران را آسیب پذیر می نماید. در این آنالیز اطلاعات نزدیک به 9700 زن 16 تا 49 ساله که در فاصله سال های 1999 تا 2010 جمع آوری شده بود، مورد مطالعه نهاده شد. تنها 2400 نفر از آنان در فاصله سنی 16 تا 19 سال بوده اند. همچنین 11 درصد از نوجوانان در مدت 12 ماه گذشته خون اهدا نموده اند که این رقم در بزرگسالان شش درصد بوده است.

آنالیز ها نشان داد: سطح فریتین سرم (معیار ارزیابی کم خونی) در میان زنان و دختران نوجوان اهدا نماینده خون نسبت به دیگران پایین تر بوده است. میزان فقر آهن در دختران نوجوان اهدا نماینده خون حدود 9.5 درصد و در میان زنان هشت درصد بوده است. این رقم در میان زنان و دخترانی که اهدای خون نداشته اند حدود شش درصد بوده است.

تجویز مکمل های آهن خوراکی به دختران نوجوان، اهدای خون در فواصل زمانی طولانی تر یا اهدای فرآورده های خونی از قبیل پلاکت یا پلاسما از جمله راهکارهایی است که متخصصان توصیه می نمایند.

برای مطالعه بیشتر با مهسان بلاگ: سیستم مدیریت محتوای خبری همراه باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 اسفند 1402 بروزرسانی: 19 اسفند 1402 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 13750

به "آیا اهدای خون برای دختران نوجوان مضر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا اهدای خون برای دختران نوجوان مضر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید