امروز دنیا ما را با گردشگری فرهنگی می شناسد

به گزارش مجله سرگرمی، معاون گردشگری کشور در دومین جشنواره ملی شمس و مولانا در شهرستان خوی گفت: امروز دنیا ما را با گردشگری فرهنگی می شناسد.

امروز دنیا ما را با گردشگری فرهنگی می شناسد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی، ولی تیموری در دومین جشنواره ملی شمس و مولانا که در محل آرامگاه شمس تبریزی برگزار شد، اظهار کرد: بزرگداشت دو ستاره آسمان عرفان و ادبیات, بیانگر این است که قدر بزرگان و پیشکسوتان فرهنگ خود را می دانیم. ضمن قدردانی از تلاش آن ها، به خود می بالیم که این افتخارات در شهر خوی در محدوده استان آذربایجان غربی و در محدوده کشور عزیزمان ایران است.

او اضافه کرد: این رویداد فراتر از زمان و مکان، توانسته بیانگر گوشه ای از تمدن فرهنگ ایران زمین باشد و آن را نقطه رجحان خودمان در مقابل فرهنگ های دیگر بدانیم. این مراسم می تواند علاوه بر قدردانی از بزرگان و مفاخر فرهنگی, آینده ای را ازنظر اقتصادی و فرهنگی برای این شهر بزرگ تاریخی ترسیم نماید.

معاون گردشگری کشور در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: امروز ما میزبان قطعات پازل بزرگ فرهنگ ملی هستیم، اقوام و فرهنگ های مختلفی که در این خاک زندگی می کنند با لباس های رنگارنگ و موسیقی غنی و تاریخی بیانگر تنوع فرهنگی هستند و ما را ازنظر تاریخی و ظرفیت های تمدنی در شمار بزرگ ترین کشورها در سرزمین های فرهنگی جای داده اند.

او شرح داد: امروز از منظر گردشگری دنیا ما را به عنوان گردشگری فرهنگی می شناسد و اگر گردشگری می خواهد به ایران سفر بکند اولین اولویتش آشنایی بافرهنگ، آداب ورسوم، آئین ها و فرهنگ مردم ایران زمین و اقوام ایرانی است،که ریشه در نام بزرگان این سرزمین دارد، کسانی چون شمس و مولانا که برای بزرگداشت نامشان دورهم نشسته ایم.

تیموری گفت: امیدواریم با برگزاری چنین مراسم هایی بتوانیم در جهت یک طرفه بودن گردشگری با کشورهای همسایه, توازن برقرار نمایم، چراکه به دلیل وجود اشتراکات فرهنگی همین علاقه در آن طرف مرز هم وجود دارد.

دومین جشنواره ملی شمس و مولانا روز 24 مردادماه برگزار شد که تا 28 مردا نیز ادامه خواهد داشت. جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا نیز در همین زمان در آرامگاه شمس تبریزی، تایپوگرافی در ساختمان قدیم فرمانداری و ساختمان فعلی شورا در حال برگزاری است.

همایش علمی بین المللی شمس و مولانا هفتم و هشتم مهر سال جاری برگزار می شود.

namit.ir: نامیت: مجله گردشگری و مسافرتی

malcom.ir: مالکوم: اخبار و رویدادهای ورزشی

lison.ir: لیسون: مجله هنر هفتم، سینما

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 38970

به "امروز دنیا ما را با گردشگری فرهنگی می شناسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امروز دنیا ما را با گردشگری فرهنگی می شناسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید