الزام تازه وزارت بهداشت در مورد سونوگرافی بانوان

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران: معاون درمان وزارت بهداشت در مورد سونوگرافی بانوان به وسیله رادیولوژیست های آقا توضیحاتی ارائه داد.

الزام تازه وزارت بهداشت در مورد سونوگرافی بانوان

به گزارش خبرنگاران ، قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در مورد سونوگرافی بانوان به وسیله رادیولوژیست های آقا گفت: براساس آیین نامه اجرایی قانون انطباق امور اداری و فنی موسسات پزشکی با موازین شرع مقدس باید اقدامات تشخیصی، درمان و مراقبتی در موسسات پزشکی با حفظ حق اختیار بیمار براساس موازین شرعی، قانونی و اصول پزشکی به وسیله کاخبرنگارانن فنی همجنس بعمل آید مگر در مواردی که به دلیل ضرورت این امر امکانپذیر نباشد.

وی عنوان نمود: در معاینات مربوط به زنان و زایمان که در موارد ضروری به وسیله افراد غیرهمجنس انجام می گردد، حضور یکی از محارم بیمار با یک نفر از کاخبرنگارانن فنی زن الزامی است.

معاون درمان وزارت بهداشت و درمان توضیح داد: تمام موسسات تشخیصی و درمانی کشور براساس مقررات و ضوابط ابلاغ شده ملزم به رعایت این موارد است.

به همین دلیل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در نامه ای خطاب به روسای دانشگاه علوم پزشکی علوم پزشکی بر قوانین انطباق تاکید نمود.

در متن این نامه آمده است:

با سلام و احترام

پیرو نامه 400/12556 /د مورخ 1400/06/20 به استحضار می رساند بر اساس ماده 5 و تبصره مرتبط به آن در آئین نامه اجرایی قانون انطباق امور اداری و فنی موسسات پزشکی با موازین شرع مقدس، ارائه اقدامات تشخیصی، درمانی و مراقبتی در موسسات پزشکی باید با حفظ حق اختیار بیمار و بر اساس موازین شرعی، قانونی و اصول پزشکی به وسیله کاخبرنگارانن فنی هم جنس بعمل آید. لذا تمامی موسسات تشخیصی و درمانی تحت پوشش آن دانشگاه را ملزم فرمایید که در موارد عدم حضور پزشکان هم جنس حتما یک نفر از کاخبرنگارانن فنی هم جنس حضور داشته باشد.

namit.ir: نامیت: مجله گردشگری و مسافرتی

malcom.ir: مالکوم: اخبار و رویدادهای ورزشی

lison.ir: لیسون: مجله هنر هفتم، سینما

منبع: رکنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 162896

به "الزام تازه وزارت بهداشت در مورد سونوگرافی بانوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الزام تازه وزارت بهداشت در مورد سونوگرافی بانوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید