استقبال مجلس حامی حفتر از دخالت نظامی مصر در لیبی

به گزارش مجله سرگرمی، مجلس لیبی مستقر در شرق این کشور که از شبه نظامیان تحت فرماندهی حفتر حمایت می نماید، از مجوز مجلس مصر برای دخالت نظامی این کشور در تحولات داخلی لیبی استقبال کرد.

استقبال مجلس حامی حفتر از دخالت نظامی مصر در لیبی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری الوسط لیبیا، سخنگوی مجلس نمایندگان لیبی (مستقر در طبرق) با اشاره به مجوز مجلس مصر به ارتش این کشور برای اعزام نظامیان مصری به لیبی گفت: این اقدام، پاسخ مثبت به درخواست مجلس نمایندگان لیبی و روسای قبایل این کشور بود.

مجلس نمایندگان لیبی که از نیروهای حفتر حمایت می نماید، هفته گذشته با انتشار بیانیه ای اعلام نمود: خطر قریب الوقوع امنیت لیبی و مصر را تهدید می نماید لذا از ارتش مصر می خواهیم به منظور حفظ امنیت ملی لیبی و مصر در لیبی دخالت نظامی نماید.

این درخواست در حالی مطرح شد که نیروهای دولت وفاق ملی مصمم هستند دو منطقه راهبردی سرت و الجفره لیبی را از اشغال نیروهای حفتر آزاد نمایند.

در صورتی که سرت به تصرف نیروهای دولت طرابلس در بیاید، بسترهای لازم برای ورود این نیروها به شرق لیبی فراهم می گردد.

قاهره نیروهای وابسته به دولت طرابلس را اخوانی و جزیی از جریان های افراطی می داند و حضور آنان را در شرق لیبی تهدیدی علیه امنیت ملی مصر می خواند. به همین دلیل، سرت و الجفره را درحوزه امنیت ملی خود اعلام و تهدید نموده است: درصورت حمله به این مناطق، مصر در لیبی دخالت نظامی خواهد نمود.

سخنگوی مجلس نمایندگان لیبی گفت : مجوز مجلس مصر در راستای مقابله با خطراتی است که امنیت ملی لیبی و مصر را مورد تهدید قرار داده و از طمع ورزی ترکیه در لیبی جلوگیری می نماید.

عبدالله بلیحق توضیح داد: این اقدام قاهره در راستای حمایت از دوستانش در لیبی است و نقش موثری در برقراری ثبات و امنیت در این کشور دارد و به ناآرامی هایی که شبه نظامیان مورد حمایت ترکیه در کشور ایجاد نموده اند، انتها می دهد.

namit.ir: نامیت: مجله گردشگری و مسافرتی

malcom.ir: مالکوم: اخبار و رویدادهای ورزشی

lison.ir: لیسون: مجله هنر هفتم، سینما

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 101538

به "استقبال مجلس حامی حفتر از دخالت نظامی مصر در لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال مجلس حامی حفتر از دخالت نظامی مصر در لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید